INSIDEOUT

יתרונות חדרי בריחה – חדר בריחה בית ספר של החיים

חדר בריחה בית ספר של החיים

למה להגיע לחדר בריחה בכלל, ומה זה נותן לי?
בחדרי בריחה יש מגוון רחב מאוד של יתרונות מעבר לחוויה ולחלק המרגש אנו מקבלים כלים רבים לחיים דרך התמודדות וחוויה התנסותית. אנו חווים רצף רחב מאוד של תחושות ורגשות בזמן קצר מאוד ולמדים איך להתמודד איתם גם בחיים שמחוץ לחדר בריחה. 


עבודת צוות.

אחד היתרונות בחדר בריחה הוא שכדי להצליח לפתור את החדר אנו צריכים לעבוד בעבודת צוות. לא פעם משהו שאתם עושים משפיע על משהו במקום אחר וללא עבודת צוות ושיתוף פעולה לא היית יודע שעשית את זה. ישנם הרבה חידות שאפשר לפתור אותם רק יחד. את היכולת הזאת אנחנו ממשים גם בחיים הפרטיים מול המשפחה עם חברים ובעבודה. וזכרו "טובים השניים מן האחד".

החדרים של אינסייד אאוט

נבנו מתוך מחשבה על שיפור היכולות האלה ורוב החידות בחדרים מחייבים עבודת צוות כדי להשלימן, היתרון של זה זה חיבור הגיבוש של הקבוצה ושיפור היכולות האלה ברמת הפרט וברמת הקבוצה.
לאינסייד אאוט יש ניסיון עשיר (כ-10 שנים) בבניית סדנאות גיבוש, פיתוח מנהלים, ODT
ומשתמשים בכלים מעולם ה- NLP. כדי לתת ערך מוסף לחויה של חדרי הבריחה, לחבר, לקרב ולגבש את הקבוצה שמשחקת.

בקשת עזרה.

לרובנו קשה בדרך כלל  לבקש עזרה. בחיים כמו בחדר בריחה לפעמים אנחנו צריכים עזרה, יש דברים שהרבה יותר קל לעשות אותם ביחד, וכמובן שלכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו, למה שלא נעזר ביתרון של מישהו שקרוב אלינו והוא גם יוכל להיעזר ביתרונות שלנו. ישנם אנשים הטובים יותר בחידות וישנם שטובים יותר בחיפושים. יש אנשים עם חוש טכני גבוהה יותר ויש עם יכולת דמיון גבוהה יותר יש שמחשבים יותר מהר ויש ששמים לב טוב יותר על הפרטים הקטנים בדרך כלל בחדר בריחה אנחנו משתמשים בעזרה הן מהשחקנים שאתנו בצוות כל אחד לומד מהם החזקות שלו ומוציא אותם לפועל במשחק. ולפעמים גם מהמפעיל שם החדר, חשוב שנלמד גם "לשחרר" ולבקש עזרה, לפעמים יש איזה משהו קטן יכול להיות אפילו כמו מפתח שלא ראינו ועליו נעכב זמן יקר ואנו מבינים שזה בסדר גמור לבקש עזרה ולפעמים זה גם הכרחי וכמובן שזה לא כזה נורא.

כושר התמדה .

בעולם של היום אנחנו רוצים שהכל יקרה במהירות כאן ועכשיו, והרבה פעמים במהלך היום אנחנו מוצאים עצמנו בסיטואציות שבהן אנחנו מוותרים לעצמנו ולא מסיימים את אותם דברים שדורשים מאתנו מעט יותר מחשבה ויותר מפעולה אחת אוטומטית כי הרי בעוד רגע נעבור למשהו חדש ומרענן שדורש מאתנו פחות מאמץ אז למה בכלל צריך לסיים משהו שהתחלנו?  בהרבה מאוד מצבים בחדר בריחה אנחנו רואים המון המון חידות ולרגע מסוים לא בטוחים אפילו שנצליח לפתור את החדר בזמן או איך בכלל אנחנו מתקדמים ונורא קל בשלבים האלה להאשים את כל הדברים חוץ מאת עצמנו למרות שהפתרון קיים והמפתח שלו הוא רק ההתמדה והנחישות שלנו להצליח במשימה. רק לאחר התמדה וניסיון חוזר ונשנה אנו מגיעים אל הפתרון. ככה גם בחיים עצמם כשאנו מתמידים וממוקדים במשהו שאנחנו רוצים, בסופו של דבר אנו מצליחים להשיג אותו ותחושת הסיפוק שמגיעה לנו בעקבות ההצלחה היא אדירה. גם אם הצלחנו רק להבין מזה משהו קטן על עצמינו. גם זאת הצלחה

פיתוח מנהיגות.

בהרבה מאוד מצבים בחדר בריחה אנחנו "נאלצים" להוביל את הקבוצה, הן במצב בו אנו לבד באזור מסוים ורק אנחנו יכולים לגרום לכל הקבוצה להתקדם והן במצבים בהם אנחנו בסיטואציה שבה רק אנחנו יכולים לראות, לשמוע, או להרגיש דבר מה שיעזור לנו לפתור את החידה. לא לכל אחד זה נוח המצב הזה והוא לא היה בוחר להוביל אם זה היה בבחירתו. יחד עם זאת לאחר שהובלנו את הקבוצה להצלחה אנחנו לומדים ליהנות להוביל ושמחים לקחת פיקוד ומנהיגות במצבים שונים גם בחיים שמחוץ לחדר הבריחה.

קבוצה למען מטרה משותפת. 

בחדר בריחה אנחנו עם קבוצה של אנשים, נטולי מסכים עם משימה משותפת, אנו למדים איך ליהנות מהביחד בכאן ועכשיו ומפתחים את היכולת לחוות חוויות משותפות ולפעול יחד כקבוצה. ומפתחים כישורים חברתיים חשובים שעם השנים ועידן המסכים הופכים להיות משהו שאנחנו כחברה מעבדים לאט לאט את היכולות האלו.

כישורים חברתיים.

בחדר הבריחה אנחנו משתמשים בכישורים חברתיים חשובים שקיימים בנו אבל אינם באים לידי ביטוי בעולם בו אנחנו חיים שבו לכולם יש גישה מיידית דרך המסך לאינפורמציה בלתי נגמרת שהרבה פעמים משכיחה מאתנו את הדברים החשובים באמת. חדר הבריחה מספק לנו את החוויה הזאת של פעם שכמעט ונשכחה מאתנו ומאפשר לנו להחזיר לעצמנו את אותן תכונות חברתיות שככלך חשובות לנו ביום יום, אם זה בעבודה, בלימודים או סתם בזמן בילוי עם חברים. 

יש לאינסייד אאוט ניסיון של 10 שנים בתחום ה-O.D.T, פיתוח מנהלים ודינמיקות קבוצתיות ולמעשה על בסיס זה נבנו חדרי הבריחה, בתחילה בשביל חברות פרטיות אך תוך זמן קצר נפתחה הפעילות כדי שלא רק חברות יכלו להשתתף בה ולהפיק ממנה יתרונות, אלה כולנו, אם זה משפחה, חברים או חברים לעבודה או לספסל הלימודים שרוצים חוויה אחרת בעלת ערך מוסף.

אז איך בוחרים את החדר המתאים?

ככלל כל החדרים בנויים כך ששיתוף פעולה ובעיקר תקשורת אחד עם השנייה הם קריטיים על מנת לסיים את החדר בהצלחה. בבית הנייר, אולי המשימה החשובה ביותר בחיים שלכם, אתם תמצאו את עצמכם מתמודדים ביחד רק אתם בתוך אחד המקומות הכי שמורים ומאובטחים באירופה, אם תזכרו את שיתוף הפעולה כאשר תפתרו את החידות ותבינו שהמטרה שלכם היא משותפת אתם עתידים לשנות את חייכם מן הקצה אל הקצה בדרכים שלא חשבתם עליהן, במבצע לוויתן נדרשת הקשבה, תכנון קבוצתי וסנכרון מלא בין חברי הקבוצה ובקארטו תבוא מאוד לידי ביטוי תמיכה בחברי הקבוצה במצבי לחץ לא שיגרתים  ובמקביל ישנן חידות מאתגרות שדורשות ריכוז מלא של כולם.

טיפ שכדאי לכם לזכור: תעצרו רגע ותחשבו עם עצמכם איזה חדר יכול הכי להתאים לכם. גם אם אתם מחפשים אתגר לא פשוט וגם אם בא לכם חוויה לא שגרתית עם החברים והמשפחה מובטחת לכם הנאה בלתי נשכת. אל תשכחו את מה שכרגע למדתם, זה יעזור לכם לעמוד באתגרים השונים שחדרי הבריחה של אינסייד אאוט מציעים.

ניהול זמן.

בחדר בריחה יש לנו זמן קצוב לסיים את החדר, לרוב זה 60 דקות, ולפעמים צריך להחליט מה נכון יותר להתמקד עוד יותר בחידה קשה או לעבור לחידות אחרות קלות יותר שאנחנו מבינים ובכך לנצל נכון יותר את הזמן שהוקצב לנו. את המיומנות הזאת אנחנו לוקחים גם לבעיות שונות בחיים שמחוץ לחדר בריחה.

.


התמודדות עם מצבי לחץ.

לחץ היא תחושה נפלאה, רובנו לא אוהבים אותה אך לחץ היא תחושה הכרחית שמתלווה ומעידה על הדרך שלנו לגדול. בפעמים הראשונות שאנחנו מתמודדים עם משהו שאנחנו תופסים אותו כגדול אנחנו לחוצים וככל שתהייה לנו יותר חשיפה עם הפעולה הזאת, ככה הדבר הגדול הזה ייהפך להיות פשוט. בחדר בריחה אנחנו מתמודדים עם מגוון רחב של תחושות ומצבים וככל שניחשף אליהם יותר. ככה יהיה לנו קל יותר לנהל את המצבים האלה כשהם מגיעים אלינו בחיים עצמם.

נסו לדמיין לובסטר שגודל לאט לאט עד שלא נשאר לו מקום בשריון, אז הוא מרגיש לחץ עצום שמבקע את השריון שלו , מוריד ואתו ונותן לו לפתח את השריון החדש הגדול יותר.

למדו לחבק את הלחץ 

רובנו לא אוהבים את התחושה של לחץ אבל אם רק נלמד לחבק את התחושה ולהבין שהיא חלק מהתהליך גדילה שלנו. נוכל לקבל את התחושה באהבה כי בפעמים הבאות שנצטרך לעשות את אותה המשימה שגרמה לנו תחושה של לחץ, יהיה לנו הרבה יותר קל לעשות אותה כי זאת תהייה כבר משימה מוכרת שאנחנו מתורגלים ויודעים לעשות אותה. ( "אין חכם כבעל הניסיון")

ראיה רחבה או התמקדות בפרטים.

ישנם אנשים שמסתכלים על העולם בראיה רחבה וישנם אנשים שרואים יותר את הפרטים. אנשי הראיה הרחבה רואים תמונה כוללת יותר של דברים ופחות שמים לב לפרטים, ידברו יותר עם הרגשה כללית ולעומתם אנשי הפרטים שמים לב לפרטים הקטנים ישימו לב לצבע שונה בשיער או פגמים קטנים על הקיר. חשוב לכל סוג שונה של אנשים לדעת גם "לצאת" מהראיה שלו ולפעמים ללמוד להסתכל על הדברים גם מזווית ראיה שונה.
בחדר בריחה אנחנו נחשפים לחידות שונות חלקן בראיה רחבה שרק אם נסתכל בזיות ראיה כזאת נצליח לפתור את החידה.  וחלקן במיקוד בפרטים בו יש איזשהו פרט קטן שמסביר לנו את הלוגיקה של החידה. מעבר לזה כשאנו מתמקדים בחידה ונתקעים אנו עולים לראיה רחבה יותר בכדי להבין מה אנחנו מבינים עד כה, ומנסים למצוא איזשהו קצה חוט שדרכו נוכל להגיע אל הפתרון. את הכישורים האלה אנו לוקחים גם לחיים שמחוץ לחדר הבריחה.


עיקר מול טפל.

בהרבה מצבים שאנחנו בחדר בריחה אנחנו "מבזבזים" הרבה זמן על משהו שבהמשך אנחנו מבינים שבכלל לא יכולנו להתקדם איתו בנקודת הזמן ההיא. יכול להיות שחסר לנו עוד חלק בפאזל של החידה ורק בהמשך החדר נוכל להבין את הכוונה ולפתור את החידה נכונה.
לאחר ניסיון בחדרי בריחה אנחנו לומדים להתמקד בדברים החשובים קודם להבין שלפעמים אין לנו מספיק נתונים כדי לקבל החלטה נכונה ואנו לומדים להשאיר בצד את הדברים הפחות חשובים. כך גם אנו לומדים איך ליישם גם בחיים.

כתבה
כתבה
כתבה
כתבה
כתבה
כתבה
כתבה
כתבה
כתבה

שיתוף