INSIDEOUT

החדר בריחה הראשון שלי

טיפים

החדר בריחה הראשון שלי

מה זה חדר בריחה

חדר בריחה הוא בעצם מעין עולם שנכנסים עליו, וכולל בתוכו תפאורה, סאונד, תאורה, אפקטים, הוואי וחידות. תחשבו שאם עד היום הייתם רגילים לראות סרט, אז בחדר בריחה זה בעצם כאילו נכנסתם אל תוך הסרט.

בחדר בריחה יש סיפור ועלילה ותוך כדי המשחק אתם מגלים בו עוד ועוד חלקים.

טיפים לחדר בריחה

מאוד חשוב להקשיב היטב להוראות המפעיל בכדי לא לבזבז זמן על דברים לא חשובים, שלא יכול להיות שיהיה בהם משהו חשוב. כמו לדוגמא בחלק גדול מהחדרים התקרה ורצפה לא במשחק אז חבל שסתם תבדקו שם.

חשוב מאוד לא להשתמש בכוח פיזי, מי שבנה את החדר עבד קשה אז חשוב לא לשבור, וגם ברמת המשחק אם תשתמשו בכוח פיזי תוכלו לפתוח "בטעות" חידות שלא היו אמורות להיפתח בשלב זה. ויפגעו לכם בפלואו של המשחק. זכרו שחדר בריחה מותאם לכל סוגי האנשים, גם לילדים אז רמת הכוח שצריכים להפעיל היא בדרך כלל כוח של ילד בן 5.

בעת הכניסה למשחק קודם כל תסרקו את החדר, בצעו סריקה מדוקדקת של החלל והחפצים נסו להבין מהם החידות שצריך לפתור, ורכזו את כל החפצים שיכולים להיות לכם שימושים לפתרון חידות, שיהיו מונגשים לכולם.

חשוב לדובב את החדר, תתארו בקול רם מה ראיתם או גיליתם בכדי שהחשיבה תהייה חשיבה קבוצתית. יחד הרבה יותר קל לפתור חידות. לדוגמא: אם ראיתם חור של מנעול ומישהו אחר מצא מפתח. אז יש לכם התאמה.

חשוב מאוד כל הזמן לנסות לא לעצור לרגע. ולזכור שלא תמיד בנקודת הזמן שאנו נמצאים אנחנו יכולים לפתור כל חידה. ישנם הרבה מצבים בו חסר לנו מידע או חלק, ונקבל אותו רק בהמשך.

נסו לקשר בין אותם הצבעים, צורות או דברים שהם דומים.

אם נתקעתם על חידה אפשר להחליף תפקידים עם שחקן אחר לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו, וכל אחד אוהב וטוב בסוג חידות שונה.

חשוב מאוד בחדר בריחה

חשוב מאוד לא לבטל דעה של אף אחד, אתם לעולם לא יודעים אם זוהי בעצם דווקא זאת התשובה לפתרון החידה או לחלופין הדעה הזאת תקפיץ מחשבה למישהו אחר איך לפתור את החידה.

חשוב לזכור שפתרון של חדר בריחה זוהי משימה קבוצתית, תנו לכל אחד לבטא את עצמו ואל תשתלטו על החידות. אתם לא רוצים שאף אחד לא ירצה ללכת אתכם לחדר בריחה.

היזהרו מחשיבת יתר בדרך כלל הדברים הרבה יותר פשוטים ממה שאתם חושבים. היזהרו מלוגיקה ממש מורכבת ונסו לחשוב מחוץ לקופסא.

והכי חשוב זכרו שבאתם ליהנות בהרבה מקרים מעצם ההנאה והנינוחות קל לנו לראות את הדברים נכון יותר ולפתור חידות בקלות.

וגם אם לא זכרו שעם הניסיון, בדרך כלל נהיים טובים יותר. כשמבינים יותר את הרעיון, הפסיכולוגיה, והלוגיקה בחדר בריחה.

שיתוף